Cum să nu iei țeapă de pe eMAG Marketplace

7 Min
Imagine: contentspeed.ro

După cum bine știți, eMAG este de ceva mai multă vreme un marketplace. Asta înseamnă ca pe eMAG găsiți pe lângă produse vândute de eMAG, produse vândute și de alte firme din România sau din afară.

Deși foarte mulți din ei sunt în regulă, au produse și prețuri ok, găsim ca peste tot și oameni care vor să ne însele. Am vândut și eu într-o perioadă pe eMAG Marketplace și știu cum merge treaba cât de cât, așa că vreau să te ajut să nu-ți iei țeapă de pe eMAG Marketplace.

Uitându-mă ocazional pe Facebook am văzut multe cazuri în care oamenii au primit de la selleri dubioși produse fake (gen AirPods), defecte sau mai știu eu ce. Astăzi am văzut pe reddit asta. Un produs vândut pe eMAG la reducere, la prețul de 189.21 RON este de fapt un produs care se vinde în Jumbo la vreo 60 de lei. Haideți să vedem cum funcționează eMAG Marketplace.

Cum funcționează eMAG Marketplace?

Eu dacă am o firmă, pot să mă înscriu pe eMAG Marketplace să vând ce produse vreau eu. Pot să vând de la laptop-uri și telefoane până la mâncare de câini și anvelope. Tot ce se poate vinde pe eMAG, pot să vând și eu.

Pot să vând și produse vândute de eMAG sau alți parteneri fără nicio problemă. Să luăm un exemplu:

Mâncarea pe care o cumpăr eu la câine este vândută de 5 parteneri în momentul de față, inclusiv de eMAG.

Screenshot de pe eMAG.ro

Observăm în imaginea de mai jos, sub preț, că produsul este Vândut și livrat de: Mathypetshop deși eu când am căutat mâncarea, am filtrat după produse livrate de eMAG. De ce? Pentru că Mathypetshop o vinde la un preț mai bun decât eMAG și a câștigat butonul de buy.

Screenshot eMAG.ro

La eMAG este mai scump cu 6.89 lei, dar ca să alegem produsul livrat de eMAG trebuie să navigăm puțin mai jos ca să vedem celelalte oferte disponibile.

La ce să fiu atent?

Ce trebuie să știi în primul rând e că toți partenerii eMAG plătesc un comision ca să vândă la ei pe site. Eu plăteam undeva la 20% pe fashion acum 2 ani, deci produsele mele erau mai scumpe pe eMAG decât pe site-ul propriu.

Caută produsul pe site-ul vânzătorului

Din cauză ca partenerii plătesc acest comision de care am scris un paragraf mai sus, de multe ori poți găsi produsul mai ieftin la ei pe site. Și dacă nu-l găsești pe site la un preț mai mic, tot poți să-l comanzi direct de acolo: îi susții business-ul tăind din comisioanele pe care acesta le plătește la eMAG.

Sunt căzuri în care vânzătorii nu sunt din România sau nu au site și atunci poți cumpăra doar de pe eMAG.

Citește review-urile produsului dar și ale vânzătorului

Uită-te la review-uri pe eMAG atât la produs cât li la seller. Dacă luăm exemplul de mai sus cu mâncarea de câini, review-ul pe produs poate fi pentru produsul vândut de eMAG și nu de vânzătorul care are butonul de buy, în cazul de mai sus Mathypetshop.

Vânzătorii pot să adauge oferte la produsele existente pe site fără ca eMAG să ii verifice că ei au exact același produs ca cel prezentat în ofertă. Eu pot să vin să pun o ofertă la un iPhone 14, fără ca eMAG să mă verifice că eu chiar am iPhone 14 pe stoc și de fapt să-ți trimit un iPhone 14 cu Android.

De obicei, dacă review-urile sunt sub 4 stele sau sunt prea multe care par a fi traduse cu Google Translate nu comand.

Uită-te la termenul de livrare

Mulți selleri sunt din țările în care eMAG este prezent: Bulgaria, Polonia și Ungaria. Dacă vrei ca un produs să-ți ajungă repede, uită-te la termenul de livrare. Produsele livrate din alte țări nu ajung de pe o zi pe alta, nici măcar cu Genius. Am pățit-o tot cu mâncarea de câini, care a ajuns după o săptămână din Polonia. Noroc ca o comandasem înainte să se termine sacul pe care-l aveam deja.

Fii vigilent

Mai ales când cumperi produse scumpe. Am scris mai sus de iPhone 14, care nu prea era în stoc pe eMAG. Acum chiar dacă eu ca partener vând mai scump un iPhone 14 dar eMAG nu-l mai are în stoc, eu o sa am butonul de buy. Dar poate sunt un rău viitor și îți trimit o cărămidă. Eu personal comand foarte mult de pe eMAG, chiar și de la selleri din România sau din alte țări, dar evit să comand produse scumpe de la ei.

Deci să comand de la parteneri?

Absolut. După cum am zis, și eu comand destul de mult. Trebuie doar puțină atenție. Aplică ce am scris mai sus și nu ar trebui să ai nicio problemă. Câteodată produsele de la parteneri sunt mai ok decât cele de pe eMAG.

Ce face eMAG dacă iau țeapă?

Nu am fost pus în poziție dar tind să cred că protejează clientul. Doar că acum e mai greu să îi contactezi acum pe cei de la eMAG, după cum a văzut și Marius recent. Eu am reușit să-i contactez prin ceva formular recent, când am primit o pungă de mâncare pentru câini spartă și mi-au răspuns, doar că mai greu, în vreo 5 zile. Problema s-a rezolvat, dar a durat un pic.

Dacă iei țeapă cu un produs scump, nu cred că ai răbdare să aștepți 5 zile.

Comandați de la parteneri eMAG? Ați avut vreodată probleme?

Distribuie articolul
5 Comments
  • Eu cumpăr doar produse vândute de eMag…dacă cumperi de la alte firme de pe platforma și vrei sa faci un retur nu mai răspunde nimeni…am pățit o chestie de genul.

  • Sunt client vechi pe Emag, de vreo 11 ani… dar azi am trăit o mare dezamăgire…. Am vrut să intru în contact cu ei neapărat, pentru o livrare și nu am avut cum! Nici n-am știut că nu mai au call center! Am sunat la numerele de telefon de pe google în disperare, într-un sfârșit am sunat la Depanero (aveau și ei număr de contact tot acolo) și m-au lămurit. Din contul de client nu-i poți contacta, nu mai au adresă de e-mail, număr de telefon, nimic nimic!! Nu mi se pare normal ca o platformă așa de mare să nu aibă nicio posibilitate de contact! E o totală lipsă de respect față de clienți!! Am vrut să iau legătura cu firma care vinde pe platforma lor daaar…. e din Ungaria!…. și n-am găsit date de contact!! În plus nici nu mai scrie cu ce firmă se livrează, să pot intra în legătură cu acea firmă de curierat! Scrie doar ,, produsul a fost predat curierului „!! Bine bine dar cărui curier??? Eu am o problemă cu numărul de telefon (nu locuiesc în țară și aveam număr de telefon străin pus pentru contact, numele meu și o altă adresă….dar livrarea e pentru România ) și nu primesc sms de la curier, nu pot fi nici sunată, de aceea am și vrut să iau legătura cu ei, să nu se returneze coletul care e și plătit.
    Concluzia : intenționez să le fac reclamație la Protecția consumatorului, pentru lipsă de respect față de clienți, pentru faptul că nu-i poți contacta sub nicio formă! Înainte aveau call center non-stop, acum au un chat cu o ,, roboată ” care e degeaba! Oare am vreo șansă cu Protecția consumatorului??

  • Eu am comandat recent de pe emag o gentuta pentru cosmetice dar firma avea un nume ciudat nu am dat mare importanta la început dar cind am văzut ca produsele intirzie am verificat respectiva firma în platforma emag și surpriza firma nu reieșea din platforma din ce tara provine doar ca au sediul la Paris și contul bancar într-o banca irlandeza iar ratingul era de 1.7 și toate recenziile vinzatorului erau de o steluța pentru ca practic încasau banii dar nu mai livrau produsele ci pur și simplu ca prin magie produsele apăreau ca livrate în platforma emag. Nu este singura problema de genul cu firmele străine de pe platforma emag în urma cu 2 luni am comandat și am platit la o firma poloneza 4 perne și am primit doar 2 perne iar cind am reclamat acest lucru către emag respectiva firma au făcut pe amnezici cerind fotografii ca să dovedesc ca am primit doar o parte din comanda, fotografii pe care le-am și furnizat dar restul de comanda nu lam mai primit. Deci în concluzie nu comandați de la firmele străine de pe platforma emag dacă nu vreți sa luați țeapă sau dacă comandați faceți asta exclusiv cu plata ramburs sau cu cardul la easybox, pentru că emag nu are nici un control asupra acestor firme de pe platforma lor, ANPC-ul nici atît dat fiind faptul ca nu sund din România atunci mult noroc să le găsiți în tara de origine și să le trageți la răspundere.

  • A devenit un bazar de chinezarii extrem de slab calitative, la preturi prohibitive comparativ cu calitatea. Am achizitii mult peste medie, dar in ultimele sase luni am luat efectiv 3 tepe pe niste produse mediocre, dar fals descrise . Si ce mai grav, e full de review-uri pozitive clar platite, orice alta opinie e cenzurata si nepublicata. Sincer sunt total dezamagit, inselatorie pe fata .

  • In urma cu 17 zile, mai exat in data de 11.06.2024 am comandat si achitat Uscator de rufe Electrolux (2699,99 lei pt uscator + transport 50 lei).

    In data de 17.06.2024 testand uscatorul am constatat ca acesta nu functioneaza, motiv pentru care am dorit sa postez un review – intrebare despre uscator, dar acesta a stat la ”moderat” 8 zile, mai exact pana cand in urma discutiei telefonice cu un consultant emag a fost publicat review-ul.

    Avand in vedere ca in data de 17.06.2024 nu s-a publicat review-ul si faptul ca uscatorul nu functiona, in data de 18.06.2024 am solicitat returul acestuia, primind un mesaj in care se preciza faptul ca un curier se va prezenta inurmatoarea zi pentru ridicarea acestuia.

    Dupa 11 zile de la solicitarea returului, nu s-a prezentat nici un curier sa ridice produsul, cu toate ca in mai multe zile am primit asigurari, din partea consultantilor emag, ca se vor ocupa de urgentarea ridicarii coletului.

    Mi se pare inacceptabil faptul ca noi, clientii emag nu putem lua legatura telefonic cu societatea emag, decat prin intermediul chat-ului ca sa ne rezolvam problemele intampinate, inacceptabil faptul ca in a 17-cea zi de cand am achitat o suma de bani, pentru mine deloc neglijabila, sa fiu in casa cu un produs primit defect, inacceptabil sa nu pot posta un review negativ vis-a-vis de relatia cu emag , si mai ales in formularul de retur sa nu pot completa exact motivul real al returulului, fiind predefinite un numar limitat de potentiale motive.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *