După cum bine știți, eMAG este de ceva mai multă vreme un marketplace. Asta înseamnă ca pe eMAG găsiți pe lângă produse vândute de eMAG, produse vândute și de alte firme din România sau din afară.
Deși foarte mulți din ei sunt în regulă, au produse și prețuri ok, găsim ca peste tot și oameni care vor să ne însele. Am vândut și eu într-o perioadă pe eMAG Marketplace și știu cum merge treaba cât de cât, așa că vreau să te ajut să nu-ți iei țeapă de pe eMAG Marketplace.
Uitându-mă ocazional pe Facebook am văzut multe cazuri în care oamenii au primit de la selleri dubioși produse fake (gen AirPods), defecte sau mai știu eu ce. Astăzi am văzut pe reddit asta. Un produs vândut pe eMAG la reducere, la prețul de 189.21 RON este de fapt un produs care se vinde în Jumbo la vreo 60 de lei. Haideți să vedem cum funcționează eMAG Marketplace.
Cum funcționează eMAG Marketplace?
Eu dacă am o firmă, pot să mă înscriu pe eMAG Marketplace să vând ce produse vreau eu. Pot să vând de la laptop-uri și telefoane până la mâncare de câini și anvelope. Tot ce se poate vinde pe eMAG, pot să vând și eu.
Pot să vând și produse vândute de eMAG sau alți parteneri fără nicio problemă. Să luăm un exemplu:
Mâncarea pe care o cumpăr eu la câine este vândută de 5 parteneri în momentul de față, inclusiv de eMAG.

Observăm în imaginea de mai jos, sub preț, că produsul este Vândut și livrat de: Mathypetshop deși eu când am căutat mâncarea, am filtrat după produse livrate de eMAG. De ce? Pentru că Mathypetshop o vinde la un preț mai bun decât eMAG și a câștigat butonul de buy.

La eMAG este mai scump cu 6.89 lei, dar ca să alegem produsul livrat de eMAG trebuie să navigăm puțin mai jos ca să vedem celelalte oferte disponibile.
La ce să fiu atent?
Ce trebuie să știi în primul rând e că toți partenerii eMAG plătesc un comision ca să vândă la ei pe site. Eu plăteam undeva la 20% pe fashion acum 2 ani, deci produsele mele erau mai scumpe pe eMAG decât pe site-ul propriu.
Caută produsul pe site-ul vânzătorului
Din cauză ca partenerii plătesc acest comision de care am scris un paragraf mai sus, de multe ori poți găsi produsul mai ieftin la ei pe site. Și dacă nu-l găsești pe site la un preț mai mic, tot poți să-l comanzi direct de acolo: îi susții business-ul tăind din comisioanele pe care acesta le plătește la eMAG.
Sunt căzuri în care vânzătorii nu sunt din România sau nu au site și atunci poți cumpăra doar de pe eMAG.
Citește review-urile produsului dar și ale vânzătorului
Uită-te la review-uri pe eMAG atât la produs cât li la seller. Dacă luăm exemplul de mai sus cu mâncarea de câini, review-ul pe produs poate fi pentru produsul vândut de eMAG și nu de vânzătorul care are butonul de buy, în cazul de mai sus Mathypetshop.
Vânzătorii pot să adauge oferte la produsele existente pe site fără ca eMAG să ii verifice că ei au exact același produs ca cel prezentat în ofertă. Eu pot să vin să pun o ofertă la un iPhone 14, fără ca eMAG să mă verifice că eu chiar am iPhone 14 pe stoc și de fapt să-ți trimit un iPhone 14 cu Android.
De obicei, dacă review-urile sunt sub 4 stele sau sunt prea multe care par a fi traduse cu Google Translate nu comand.
Uită-te la termenul de livrare
Mulți selleri sunt din țările în care eMAG este prezent: Bulgaria, Polonia și Ungaria. Dacă vrei ca un produs să-ți ajungă repede, uită-te la termenul de livrare. Produsele livrate din alte țări nu ajung de pe o zi pe alta, nici măcar cu Genius. Am pățit-o tot cu mâncarea de câini, care a ajuns după o săptămână din Polonia. Noroc ca o comandasem înainte să se termine sacul pe care-l aveam deja.
Fii vigilent
Mai ales când cumperi produse scumpe. Am scris mai sus de iPhone 14, care nu prea era în stoc pe eMAG. Acum chiar dacă eu ca partener vând mai scump un iPhone 14 dar eMAG nu-l mai are în stoc, eu o sa am butonul de buy. Dar poate sunt un rău viitor și îți trimit o cărămidă. Eu personal comand foarte mult de pe eMAG, chiar și de la selleri din România sau din alte țări, dar evit să comand produse scumpe de la ei.
Deci să comand de la parteneri?
Absolut. După cum am zis, și eu comand destul de mult. Trebuie doar puțină atenție. Aplică ce am scris mai sus și nu ar trebui să ai nicio problemă. Câteodată produsele de la parteneri sunt mai ok decât cele de pe eMAG.
Ce face eMAG dacă iau țeapă?
Nu am fost pus în poziție dar tind să cred că protejează clientul. Doar că acum e mai greu să îi contactezi acum pe cei de la eMAG, după cum a văzut și Marius recent. Eu am reușit să-i contactez prin ceva formular recent, când am primit o pungă de mâncare pentru câini spartă și mi-au răspuns, doar că mai greu, în vreo 5 zile. Problema s-a rezolvat, dar a durat un pic.
Dacă iei țeapă cu un produs scump, nu cred că ai răbdare să aștepți 5 zile.
Comandați de la parteneri eMAG? Ați avut vreodată probleme?
Eu cumpăr doar produse vândute de eMag…dacă cumperi de la alte firme de pe platforma și vrei sa faci un retur nu mai răspunde nimeni…am pățit o chestie de genul.